Barnacle SEO – definicja znana w marketingowym świecie
Barnacle SEO – jest jednym ze sposobów na pozycjonowanie strony internetowych. Powstała w 2008r, a jej nazwa pochodzi od morskiego skorupiaka, który „przyczepia się”, do innych większych od siebie stworzeń. W marketingu internetowym polega na zamieszczaniu treści i pozostawianiu linków w dużych, mających już określony autorytet, stronach. Te działania prowadzą do zwiększenia ruchu organicznego i wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo efektywna metoda optymalizacji strony, dająca dość szybkie efekty.
Działanie Barnacle SEO – w jaki sposób wpływa na pozycjonowanie?
Barnacle SEO w kontekście marketingowym polegająca na wykorzystaniu serwisów o ugruntowanej pozycji w internecie. Im większe zasięgi i wyższa pozycja witryny, tym lepszy wpływ będzie miało korzystanie z jej zasobów. Na co dokładnie ma wpływ Barnacle SEO:
- Wizerunek: Duże serwisy sprzedażowe czy platformy społecznościowe, to pierwsze miejsca, na które trafia klient szukający danej usługi, czy produktu. Firma, która dopiero zdobywa zaufanie w sieci, która nie ma jeszcze rozbudowanej sieci klientów czy marka, która nie ma rozgłosu, ma mniejsze szanse na to, że zostanie zauważona. Tymczasem serwisu dają możliwość założenia profilu, gdzie można się zaprezentować, wraz z systemem opinii o produkcie, jest szansą na start w biznesie.
- Content marketing: Domeny oferujące usługi związane z publikacją eksperckich artykułów i wypromowaniem ich w sieci, to także część Barnacle SEO. Wpisy: gościnne, branżowe, tematyczne, są szansą na wykreowanie swojego wizerunku i dotarcie do grupy docelowej. Cała rzesza internautów poszukuje porad właśnie w takich miejscach.
- Link building i pozycjonowanie: Kiedy link do strony zostanie umieszczony w jednym, z dużych serwisów, tym większa szansa, że ruch na naszej witrynie wzrośnie. To chyba najczęściej wykorzystywany plan w marketingu internetowym. Kluczowe jest tu dobre dopasowanie i odpowiednie frazy kluczowe. Specjaliści od SEO, od lat stosują tę metodę, która jest dobry źródłem ruchu w witrynach.
- Wiarygodność: Im bardziej popularna witryna, która jest wysoko w wynikach, tym lepszy piar robi dla podczepiającej się strony. Użytkownicy, którzy ufają dużej stronie, będą mieli zaufanie do linków, które się na niej pojawiają i stron, które są tam polecane. Często są to bardzo ważne kwestie, np. płatności, czy wiarygodność sklepu. Warto o tym pamiętać.
- Ruch: Powiązany z Barnacle SEO jest zawsze zwiększenie ruchu na stronie. Wszystkie te działania mają na celu, zwabić użytkowników i oczywiście, im większy serwis, tym więcej odwiedzających.
Strategia Barnacle SEO – jak z niej korzystać?
W praktyce wykorzystanie Barnacle SEO zazwyczaj polega na zaznaczeniu swojej widoczności w jednym z większych serwisów. Zwykle są to bardzo duże domeny, o pewnej pozycji, zajmujące czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania. Jak znaleźć odpowiednią stronę o wysokiej pozycji, pasującą do naszej branży?
W tym celu można wykorzystać narzędzia do analizy SEO. Korzystają z nich zarówno właściciele stron internetowych, jak i zawodowi SEO marketerzy. Jednym z najbardziej rozbudowanych narzędzi jest Ahrefs. Regularnie zamieszczane są w nim rankingi Google i wyodrębnione są strony o wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Strony, na których stosuje się metodę Barnacle SEO, są różne. Wybór zależy od branży i zamierzonych efektów działania. Często metodę wprowadza się w kilku miejscach naraz:
- Wpisy gościnne, artykuły eksperckie – które przekazują rzetelną wiedzę i podnoszą autorytet twojej strony internetowej.
- Katalogi branżowe – np. Tripadvisor, nowych klientów.
- E-commerce (Allegro, Amazon) – o wysokim autorytecie, usługodawcy, których działalność spełnia kryteria portali, mają dostęp nie tylko do zbytu swoich usług, ale także do opinii i budowania renomy własnej marki.
- Media społecznościowe – dobrym przykładem działania marketingowego korzystającego z Barnacle SEO jest także umieszczanie wartościowych treści w portalach społecznościowych. LinkedIn, Facebook, Instagram; popularność tych portali zwiększa widoczność, a także pomaga budować zaufanie klientów. Media społecznościowe mają już tak wysokie pozycje, że niektóre z treści spokojnie możemy zobaczyć również w Google. Często oferują profile, na których możemy reklamować swoją działalność, tworzyć wizytówki, czy sieci kontaktów.
- Content marketing – Kolejnym z przykładów są artykuły sponsorowane. Jest to działanie, które typowo opiera się na wykorzystaniu czyjejś pozycji, w wynikach wyszukiwani. Zapewnia widoczność i daje możliwość pozyskania nowych klientów. Niektóre wydawnictwa np. WhitePress uruchomiły całe machiny SEO, żeby na strategii marketingowej korzystała cała branża od Contentu, wydawców, reklamodawców, czy influencerów.
Monitoring działania strategii Barnacle SEO
Samo wdrożenie strategii, to trochę za mało, aby osiągnąć sukces. Jak każda część marketingu internetowego, również ta wymaga ciągłego zaangażowania i trzymania ręki na pulsie. W internecie wszystko zmienia się bardzo dynamicznie, jeśli zależy nam, aby działania SEO przyniosły trwały efekt, należy w miarę na bieżąco monitorować sytuację i sprawdzać ruch i konwersję na stronie. Jak to zrobić? Z pomocą znów przychodzą narzędzia, które są bardzo efektywne podczas analizy.
Dostępne opcje można podzielić na bezpłatne jak Google Analytics i takie, które wymagają wykupienia dodatkowej subskrypcji jak SEMrush czy Ahrefs, które pozwolą dodatkowo sprawdzić działania link buildingu i inne parametry SEO.
Wady strategii Barnacle SEO
Barnacle SEO umożliwia szybką poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania, korzyści, z użytkowania serwisów, przypływ nowych klientów. Jednak mimo tych wszystkich korzyści, ten sposób niesie też ze sobą pewne zagrożenia.
Wykorzystując autorytet i popularność wielkich portali, można łatwo zapomnieć o tworzeniu swojej odrębnej strony, czy planu marketingowego. Oczywiście trwa to dużej, niżeli z pomocą wielkich serwisów. Jednak, w przypadku, gdy nasza działalność zostałaby zablokowana, lub z innego powodu portal przestałby funkcjonować, zmienił profil itp. Istnieje ryzyko, że zostaniemy, bez np. własnej strony internetowej. Oczywiście, w każdej chwili można zacząć tworzyć swoją reklamę, ale może lepiej działać zawczasu?
Rejestrowanie się na wielu portalach jednocześnie, także nie jest zbyt mądrym pomysłem. Zbyt wiele kont w różnych serwisach może zaowocować słabą jakością treści, czy niedopatrzeniem klientów kolejnego serwisu. Może się okazać, że jedno miejsce, to zbyt mało, ale wszystkie, to na pewno zbyt wiele.
Na wielkich portalach, jest również bardzo duża konkurencja. Z kolei możliwości wyróżnienia się, są niewielkie. Forma reklamy, długości opisów, ilość zdjęć itp. są zbliżone. Oczywiście wszystko zależy od danej branży. Jednak to również warto mieć na uwadze.
Własna strona, daje z kolei szerokie pole manewru i dostosowania metod marketingowych, zarówno do klientów, jak i, też i do sytuacji na rynku. Możliwości na realizację pomysłów są nieograniczone i chociaż czas potrzebny, na wybicie się jest długi, to równoległa działalność może przynieść całkiem dobre rezultaty.
Barnacle SEO – skuteczna strategia, ale nie jedyna droga
Barnacle SEO to skuteczny sposób, na zwiększenie ruchu na swojej stronie i kusząca ze względu na renomę i pozycję dużych serwisów. Niektórzy początkowo prowadzą swoją działalność, opierając się tylko na portalach online. Warto, jednak, równolegle tworzyć swój odrębny plan, zdobywając korzyści i zachowując je dla siebie.
Jednym z najszybszych sposobów, na zdobycie lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania, jest właśnie Barnacle SEO. Jednak tę jedną metodę można realizować na różne sposoby, a od tych sposobów, zależy nasz dalszy rozwój w internecie i swojej branży. Warto ją stosować, ale dobrze jest połączyć, być może ze stopniowym rozwojem swojej własnej strony, działającej na naszych zasadach. Domeny, na którą tylko my mamy wpływ i tylko od niej zależy nasza reputacja.