10 różnic freelancer seo agencja seo

10 różnic między Freelancerem SEO a Agencją SEO

1. Agencja SEO jest droższa od Freelancera SEO

  • Na wynagrodzenie Agencji SEO w Twoim abonamencie składa się: pensja specjalisty SEO, pensja Account Managera, pensja Prezesa, pensja sekretarki, wynajem biura, wyjazdy integracyjne.
  • Na wynagrodzenie Freelancera SEO w Twoim abonamencie składa się: pensja specjalisty SEO.

2. Indywidualne podejście Freelancera SEO

  • W Agencji SEO kontaktujesz się w ramach projektu SEO z kilkoma pracownikami: specjalistą SEO, opiekunem projektu, kierownikiem działu SEO, copywriterem, czasami prezesem firmy.
  • W projekcie SEO kontaktujesz się tylko i wyłącznie bezpośrednio z Freelancerem SEO. Odpowiada on swoją marką osobistą oraz swoim nazwiskiem za realizację projektu internetowego.

3. Agencja SEO ma wydłużone okresy wypowiedzenia. Od 6 do 12 miesięcy.

  • W ciągu mojej kariery zawodowej spotkałem się w umowach agencji SEO z okresami wypowiedzenia 6 miesięcy, 9 miesięcy i 12 miesięcy.
  • Freelancer SEO podpisuje umowę na czas nieokreślony, z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia.

4. W Agencji SEO nie wiesz, na jak doświadczonego Specjalistę SEO trafisz

  • Twój projekt internetowy może być przypisany do Specjalisty SEO z 6-miesięcznym doświadczeniem zawodowym albo z 3-letnim doświadczeniem zawodowym albo świeżo po kursie Specjalista SEO od Coders Lab, który mam przyjemność prowadzić.
  • W przypadku Freelancera SEO od początku znasz jego dorobek zawodowy w obszarze pozycjonowania i optymalizacji serwisów internetowych.

5. Freelancer SEO jest nastawiony na realizację celów biznesowych

  • Większość agencji SEO realizuje zadania z zakresu pozycjonowania, w oparciu o KPI (podstawowe wskaźniki internetowe) wzrostu fraz kluczowych w TOP3, TOP10, TOP50. Niezależnie czy nowe frazy kluczowe mają wpływ na wzrost sprzedaży / wzrost wypełnionych formularzy kontaktowych.
  • Freelancer SEO kompleksowo opiekuje się Twoim serwisem internetowym, skupiając się na realizacji celów biznesowych. Stawia na jakość, nie na ilość.

6. W Agencji SEO nie wiesz, kto realizował Case Study

  • Case Study, czyli wyróżnione projekty internetowe na stronie Agencji SEO będą wskazane jako sukces całej firmy. Nie dowiesz się, czy obsługujący Twój projekt Specjalista SEO brał w nim udział.
  • Case Study na stronie Freelancera SEO będą wskazane bezpośrednio jako sukces danej osoby. Masz pewność, że Freelancer SEO samodzielnie realizował wyróżniony projekt internetowy.

7. Freelancer SEO ma ograniczone możliwości projektowe

  • Freelancer SEO może prowadzić pozycjonowanie na najwyższym poziomie kilkunastu – kilkudziesięciu serwisów internetowych.
  • Agencje SEO, w zależności od wielkości firmy mogą realizować SEO dla 100, 500, 1 000 serwisów internetowych.

8. Agencje SEO są odpowiednie do projektów korporacyjnych

  • Agencje SEO składające się z wykwalifikowanych specjalistów SEO z doświadczeniem zawodowym będą odpowiednie dla projektów ogólnopolskich i międzynarodowych z przychodami powyżej 10 milionów złotych netto rocznie.
  • Freelancer SEO ze względu na ograniczone możliwości osobowe nie będzie odpowiednim specjalistą SEO do realizacji projektów korporacyjnych.

9. Agencja SEO jest odpowiednia do projektów złożonych

  • Agencja SEO złożona ze specjalistów SEO z doświadczeniem zawodowym będzie odpowiednia dla projektów złożonych, gdzie jest potrzeba budowy sieci stron zapleczowych oraz piramidy linków.
  • Freelancer SEO ze względu na ograniczone możliwości osobowe nie będzie odpowiednim specjalistą do realizacji projektów złożonych.

10. Agencje SEO współpracują z Freelancerami SEO

  • Agencja SEO może współpracować projektowo z Freelancerem SEO, przy projektach korporacyjnych lub projektach złożonych.
  • Freelancer SEO przy zaawansowanych projektach międzynarodowych poleca wybrane Agencje SEO do współpracy.