Co to jest atrybut dofollow i co może zdziałać?
Atrybut doffolow (a tak naprawdę „follow”) – czyli znacznik, który informuje roboty indeksujące, że powinny odwiedzić stronę, do której prowadzi. Pokazuje, że traktujemy docelową witrynę, jako wartościową i zależy nam na jej wartości SEO. Jest to ważna część pozycjonowania strony, link buildingu, który może mieć wpływ na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, o ile dany link posiada odpowiedni autorytet.
Odpowiednie wykorzystanie odnośników dofollow może być częścią strategii SEO i przynosić dobre efekty. Pod warunkiem że zbadamy źródło strony internetowej i sprawdzimy jej wiarygodność. W innym wypadku nasza domena równie dobrze może stracić swoje miejsce w wynikach wyszukiwania, a linkowanie przyniesie odwrotny skutek.
Budowa linku dofollow i czy trzeba je tworzyć?
Ogólnie nie potrzeby zapisywania atrybutu dofollow, ponieważ każdy link, który nie ma oznaczenia nofollow, jest przez roboty wyszukiwarki traktowany jak dofollow. Jednak, żeby zaprezentować budowę tego atrybutu w kodzie HTML, wygląda on w ten sposób:
<a href=” www.strona.pl”>strona<a/>
Atrybut dofollow w SEO – rozważne pozycjonowanie
Wiadomo, wszystkim zależy na pozycji swojej strony w wynikach wyszukiwania. Jednak należy pamiętać, że w pozycjonowaniu, nie chodzi o ilość, ale o jakość linków. Dlatego nie warto zbierać odnośników, jak leci. Powinno nam zależeć na tym, aby znaleźć takie linki, które przekazują wartość SEO dla naszej strony. Możemy zwrócić uwagę, na pozycję strony docelowej w wynikach wyszukiwania, tak, żeby przypadkiem, nie obniżyć swojej wartości.
Niektóre linki, których nie możemy zweryfikować, linki reklamowe, afiliacyjne, czy komentarze, zgodnie z wytycznymi Google możemy oznaczyć „nofollow”.
Dofollow a nofollow – różnice
Atrybut nofollow służy do oznaczania linków, co do których wartości nie mamy pewności. Również linki reklamowe (wg. wytycznych Google) albo komentarze powinniśmy oznaczać również nim oznaczać.
Nofollow jest jak znak stop dla robotów indeksujący Informuje o tym, że nie chcemy z mieć powiązań z daną witryną. Nofollow nie przekazują wartości SEO i właśnie temu służą te oznaczenia. Nie jesteśmy wtedy narażeni na powiązania ze słabej jakości witryną.
Wiadomo, że zależy nam na pozycjonowaniu, lecz stosowanie samych atrybutów dofollow, to naprawdę duży błąd, który jest źle postrzegany przez wyszukiwarki. Ważne jest zrównoważenie obydwu rodzajów linków na naszej witrynie. Roboty indeksujące cenią strony, które angażują się w analizę ruchu w obrębie swojej domeny i różnego rodzaju linki.
Jak zdobywać wartościowe dofollow?
Na zdobywanie wartościowych linków są różne sposoby. Ogranicza nas w zasadzie tylko wyobraźnia. Oto kilka popularnych pomysłów:
- Wysokiej jakości teksty – to, co i tak powinno znaleźć się na naszych stronach. Wartościowa treść skutkuje właśnie linkami do danej witryny. Jakość przyciąga.
- Wpisy gościnne w sieci – zawsze możemy wypowiadać się publicznie. Udział w różnego typu wydarzeniach, tworzenie społeczności to coś z czego zrodzi się linkowanie.
- Media społecznościowe – bądź aktywny, w obecnych czasach, to w mediach społecznościowych toczy się równoległa rzeczywistość. Jest to dobry sposób na zaistnienie, a także przy okazji na reklamę.
- Artykuły specjalistyczne – treść o wysokiej jakości merytorycznej, także zapewni twojej witrynie linki. Być może jest temat, który można dogłębnie opisać?
- Fora i strony branżowe – z pewnością są strony, które poruszają bliżej tematykę twojej strony. Komentuj, pisz, zostawiaj link do swojej witryny.
Jak sprawdzić atrybut linka?
Sprawdzanie, czy link to dofollow, czy nofollow jest bardzo proste. Prawy przyciskiem myszy klikamy na link, który nas interesuje, następnie w „Zbadaj”. Na dole strony pojawi się opisane źródło http. Atrybut nofollow zawsze będzie opisany, jeżeli nie jest, oznacza to, że mamy do czynienia z linkiem dofollow.
Niektóre strony, takie jak portale społecznościowe czy fora internetowe wszystkie linki zapisują jako nofollow. Jest to zawarte w polityce portalu. Są administratorzy, którzy odgórnie podejmują taką decyzję, w trosce o bezpieczeństwo swoich użytkowników.
Linkowanie jest jednym z filarów w procesie pozycjonowania i to właśnie na pozyskiwaniu linków dofollow zależy nam najbardziej. Jednak, mimo że nofollow nie przekazują wartości SEO, to stosując oba profile linków na swojej witrynie dajemy sobie duży plus podczas indeksowania.