Czy zastanawialiście się, czy można sprawdzić wartość swojej strony? Jak widzi ją wyszukiwarka? Odpowiedź brzmi tak! Gigant od SEO Ahrefs stworzył wskaźniki, dzięki którym można to określić. Jednym z nich jest właśnie Domain Rating. Ciekawe? Czytaj dalej.
Czym jest Domain Rating i co określa?
Domain Rating (DR) – wskaźnik analityczny, opracowany przez narzędzie Ahrefs, czołowe narzędzie SEO, które pomaga w optymalizacji stron internetowych, a także tworzeniu strategii pozycjonowania, opartej na rankingach, wykresach i wskaźnikach SEO aktualizowanych na ogromnej bazie danych.
Wskaźnik DR powstaje poprzez ocenę jakości backlinków domeny. Im więcej jakościowych (wartościowych) linków przychodzących, tym większą wartość posiada dana strona.
Działanie wskaźnika Domain Rating
Dokładne wyliczenia wskaźnika Domain Rating opierają się na analizie linków przychodzących. Jednak nie jest to tak zupełnie uproszczona analiza. Aby stwierdzić wartość DR, należy wziąć pod uwagę kilka czynników:
- skala logarytmiczna – pozwala na oszacowanie autorytetu domeny według skali od 0 do 100, gdzie 1 ma najmniejszą wartość, a 100 największą, przy jednoczesnym zwiększeniu stopnia trudności zdobycia wyniku, wraz ze wzrostem autorytetu.
Przykładowo o wiele łatwiej zwiększyć wynik z 7 – 8 , niż z 80 – 81.
- wartość linków – istotą oceny linków jest ich jakość. Dlatego strona posiadająca wiele słabych linków, ma mniejszą wartość, niż ta, która ma ich kilka, ale wysokiej jakości.
- Page Rank – wskaźniki Ahrefs, w tym DR bazują na podobnych algorytmach, co Google, dlatego mogą określać wartość, jaką strony mają dla tej wyszukiwarki.
Domain Rating – jak go sprawdzić?
DR jest wskaźnikiem narzędzia Ahrefs, więc oczywiście do tej analizy możemy wybrać właśnie to narzędzie: Bezpłatne narzędzie „Authority Checker” , Wystarczy wpisać adres domeny, aby otrzymać wynik DR i kilka dodatkowych metryk od Ahrefs.
W przypadku korzystania z subskrypcji Ahrefs wskaźnik DR otrzymuje się, wpisując swoją stronę w Site Explorer wraz z innymi wskaźnikami.
Oprócz Domain Rating jest szereg innych wskaźników np. Domain Authority – Moz, Authority Score – SEMrush, ThrustFlow– Majestic. Każdy z nich mierzy autorytet witryny, dlatego warto porównywać je ze sobą, aby mieć lepsze rozeznanie.
Analiza Domain Rating – jak zrozumieć wynik?
Narzędzie ocenia strony w internecie na podstawie wielu czynników np. autorytetu, wiarygodności, profilu linków danej domeny, jakości treści, liczbie linków itp. Przy tak bogatej bazie danych jest w stanie obliczyć DR danej domeny i oszacować jej wartość na skali:
- 0 – 9 – słaba domena; słaba moc i autorytet,
- 10 – 39 – średnia domena; umiarkowana moc i autorytet,
- 40 – 59 – silna domena; wysoka moc i autorytet,
- 60 – 79 – bardzo silna domena wysoka moc i autorytet,
- 80 – 100 – najsilniejsza domena; wyjątkowa moc i niezwykły autorytet.
Trzeba pamiętać, że wskaźnik DR nie jest względny, a wyniki analizuje się, porównując do siebie podobne strony. Jeżeli DR twojej domeny, w porównaniu do stron o tym samym profilu, ma wyższy wynik. Oceniamy go jako dobry, bez względu na to, jaką wartość otrzymaliśmy.
Jak polepszyć swój wynik Domain Rating?
Wskaźnik DR idzie w parze z autorytetem, jeśli więc otrzymaliśmy niski, niezadowalający wynik, to znak, że trzeba popracować nad domeną i poprawić Domain Raiting. Nie chodzi tutaj ściśle o wynik, a raczej o większą jakość witryny i zwiększenie ruchu na stronie. Co trzeba robić, żeby polepszyć swój autorytet w sieci i zwiększyć DR.?
- Zamieszczać dobre i wartościowe treści – co jest podstawą funkcjonowania wartościowej strony. Tylko dobre teksty są w stanie zdobyć zainteresowanie odbiorców. Ciekawe, nowe, unikalne, czyli takie, do których ktoś będzie chciał się odwoływać. To najważniejszy ze sposobów na zdobycie naturalnych linków i zwiększenie ruchu na stronie.
- Pozyskiwać wartościowe linki – naturalne, dobrej jakości linki, z pewnych witryn, są w stanie zwiększyć twój autorytet. Jest to wykonalne, ale wymaga zaangażowania i głębszego wejścia w swoją grupę tematyczną, nawiązując współpracę z serwisami o dobrym DR, wymiana linków z podobnymi domenami, szukanie wydawców z konkretnej branży.
- Odpowiedzialny link building – który obejmuje zróżnicowany profil linków, unikanie spamu, zrzeczenie się słabych linków, usunięcie nieodpowiednich wpisów do katalogów. Ponadto można zainteresować się współpracą w zakresie linków sponsorowanych.
- Promocja marki – budowanie swojego autorytetu, to proces. Można go wspomóc poprzez artykuły gościnne czy artykuły eksperckie. Zaangażowanie się w media społecznościowe, co znacznie przyśpiesza wzrost zainteresowania. Czasem dobrym sposobem mogą być webinary, e- booki, czy inne materiały promocyjne. Kreatywność zawsze jest mile widziana.
- Regularne monitorowanie SEO – jest bardzo istotne, szczególnie jeśli chodzi o link building. Dobrze jest kontrolować stan swojej witryny, choćby ze względu na działania nieuczciwej konkurencji.
Domain Raitnig sprawdza, jak profil backlinków wpływa na autorytet strony
Domain Rating bierze pod uwagę jakość linków prowadzących do danej domeny. Więc oczywistym faktem jest, że im wyższa wartość DR, tym lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania. Kluczowe w tym wszystkim jest jednak linkowanie i siła profilu linków, ponieważ linki niskiej jakości, znacząco wpłyną na pozycjonowanie twojej strony. Właśnie dlatego wskaźniki DR, albo inne podobne metryki są ważne w strategii SEO. Dają nam informację o jakości linków zwrotnych i pokazują, czy jest nad czym popracować.