Pozostały 2 miejsca dla nowych projektów internetowych. Napisz do mnie!

Dołącz do kameralnego grona serwisów internetowych, które rosną w SEO.

Strefa Wiedzy

Czym jest artykuł sponsorowany i dlaczego warto go publikować?

Artykuł sponsorowany, czym jest i jakie ma zadanie ? Gdy zaczęło się przykładać większą wagę do reklamy w sieci i kiedy rozwinął się marketing internetowy, powstało wiele nowych form reklamy. Teraz nie reklamuje się wprost samych produktów czy marek, ale jest możliwość przekierowania klientów wprost, na ich witrynę internetową. W ten właśnie sposób zupełnie naturalnie […]

Czym jest anchor (kotwica) i jak wpływa na SEO?

Czym jest anchor – definicja ze słownika Anchor text – inaczej „kotwica” jest to podlinkowanie części tekstu, który po najechaniu kursorem, powoduje przekierowanie na inną docelową stronę (adres html wyświetlany jest poniżej). Treść kotwicy nawiązuje do linku i wyróżniona jest kolorem, lub podkreśleniem, tak aby była zrozumiała dla użytkowników i informowała, gdzie przekierowuje. Anchor znajduje się […]

Algorytmy Google – jak działają i jak wpływają na pozycjonowanie stron?

Zasady działania algorytmów – to co musisz wiedzieć Na początek wyjaśnijmy pojęcie – algorytm, ponieważ, bez tej wiedzy, nie zrozumiemy sposobu, w jaki działają struktury wyszukiwarki. Algortym – jest tak naprawdę zaprojektowanym zbiorem poleceń i reguł, dzięki którym każdy system może sprawnie funkcjonować. Można to porównać, do sposobów rozwiązywania różnych zadań, ponieważ każdy algorytm ma […]

Sitemap XML – co to jest mapa witryny i jak ją stworzyć?

Sitemap – mapa witryny dla robotów wyszukiwarki Mamy domenę i zależy nam na tym, żeby roboty Google wybierały z niej wartościowe informacje, ale one poruszają się, jak chcą. Czy nie mamy wpływu na to, gdzie zawędrują? Owszem mamy – Sitemap, czyli mapa witryny – zestaw drogowskazów, które wytyczą ścieżki do najcenniejszych informacji na naszej stronie […]

Plik robots.txt – co to jest, jak działa i jak go stworzyć?

Definicja Plik Robots.txt – zacznijmy od podstaw Czym jest plik robots.txt? Na początku, że jest to plik tekstowy, który znajduje się w witrynie internetowej. Roboty wyszukiwarki mają dostęp do katalogu, który ma w sobie informacje, o miejscach, które mogą odwiedzać i o tych, które są zablokowane. Ten zestaw reguł w pliku robots.txt. to dyrektywa Robots exclusion […]

Paginacja stron – dlaczego warto ją stosować i jaki ma cel

Czym jest i do czego służy paginacja? Termin, czy definicja paginacja odnosi się do literatury, a dokładniej paginacji wydawniczej, czyli stronicowania – nadawania numerów poszczególnym stronom książek. To oczywiste, że strony w książce mają przypisywane kolejne liczby. W przypadku stron internetowych, określenie paginacja oznacza mniej więcej to samo, chodzi po prostu o rozdzielenie treści na poszczególne podstrony. […]

Błąd 404 – co oznacza i jak naprawić „Strona nie znaleziona”?

Błąd 404 – dlaczego się pojawia ? Przede wszystkim kod błędu 404 pojawiający się na stronie internetowej, informuje nas o tym, że adres, którego szukamy, nie został znaleziony lub został usunięty. Jest to informacja z serwera HTTP, na którym znajdowała się witryna. Niemniej jednak takie sytuacje często budzą  niezadowolenie. W szczególności, kiedy szukamy konkretnej strony, […]

Przekierowanie 301 w pigułce - jak zrobić z korzyścią dla SEO?

Przekierowanie 301– co to jest i jak to ugryźć? Kiedy chcemy na stałe zmienić adres URL na inny, z pomocą przychodzi – przekierowanie 301, które informuje roboty wyszukiwarki, gdzie została przeniesiona strona internetowa. 301 jest statusem HTTP, czyli kodem informacyjnym, który mówi o przeniesieniu na stałe. W jakiej sytuacji zastosować przekierowanie 301? Przekierowanie 301, jest stałe, […]

Definicja danych uporządkowanych. Czym są i czy muszę je posiadać? Dane strukturalne – inaczej dane uporządkowane to sposób kodowania danych, który za pomocą znaczników html, ułatwia robotom Google poruszanie się w obrębie twojej witryny i zrozumienia jej zawartości  Rozpoznania, czy mają do czynienia np. z artykułem, postem, przepisem. Daje to możliwość wyświetlania html w formie […]

Breadcrumbs - co to jest i jak wpływa na SEO?

Dlaczego Breadcrumbs? – czym są okruszki chleba w sieci? Breadcrumbs (ang. okruszki chleba) – kolejne sformułowanie, które początkowo nie ma nic wspólnego ani z internetem, ani tym bardziej z marketingiem internetowym. A jednak! Ten skrót myślowy oznacza nawigację okruszkową, czyli element, który pokazuje drogę, którą użytkownik poruszał się po stronie. Przy ilości elementów znajdujących się obecnie […]